Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008

Καλή εβδομάδα!


Καλή εβδομάδα να έχουμε. Και ξεκούραστη! Γιατί το Σαββατο-κυριακο-δεύτερο που πέρασε έκανα τόσα, που άλλες φορές δεν κανω σε μια εβδομάδα. Εκτός από τις συνηθισμένες δουλειές ,το Σαββατο έφτιαξα τη Ζακυνθινή κουλούρα της καλής μας Κικής, η οποία έγινε υπέροχη. Κυριακή μεσημέρι υπήρχαν κάτι ψίχουλα! Για το βράδυ έφτιαξα μπουρεκάκια με πράσο (η συνταγή σε επόμενη ανάρτηση), κάναμε προετοιμασία για το φαγητό της Κυριακής (ψητό κουνέλι στη λαδόκολλα και ένα εξαιρετικό ρύζι τυλιγμένο σε φύλλο) . Μέσα σε όλα αυτά έφυγε και μια παραγγελία -δόξα το Θεό, στην ώρα της!- και τώρα δουλειά μετά τις γιορτές. Και ερχόμαστε στη σημερινή μέρα: το πρωί λαϊκή και μετά -αφού μαγειρέψαμε- έφτιαξα ένα χαλβά που μας ζήτησε ο μπαμπάς μας, γιατί πολύ καιρό είχαμε να του τον φτιάξουμε, λέει, και στη συνέχεια έφτιαξα και παξιμαδάκια για τον καφέ μας, που είχαν τελειώσει. Ευτυχώς που το σιδέρωμα το έκανε το κορίτσι μου κι έτσι απαλλάχθηκα από αυτό. Πιστεύω αύριο να είναι πιο ξεκούραστη η μέρα. Αλλά δεν μπορώ να πώ, το ευχαριστήθηκα το τριήμερο, γιατί και η δουλειά μου τλείωσε και αυτά που έφτιαξα πέτυχαν! Οπότε, όλα καλά!

Η παραγγελία που έφυγε! Εύχομαι να είναι καλορίζικες οι κουρτίνες.





Η Ζακυνθινή Κουλούρα




Και, φυσικά, η συνταγή για το τυλιχτό ρύζι. Είναι ένα υπέροχο πιάτο, λιιιιιιιίγο μπελαλίδικο, αλλά ειδικά για γιορτινό τραπέζι αξίζει τον κόπο, ειδικά αν γίνει μια μικρή προετοιμασία μια-δυο μέρες νωρίτερα.




Θα χρειαστείτε:
1/2 κοτόπουλο ή 1 στήθος, που θα βράσουμε μαζί με:
1 καρότο
1 πιπεριά
1 κρεμμυδάκι ξερό ή 1-2 φρέσκα
1 κουταλάκι του γλυκού ανάμικτα πιπέρια

Τα υπόλοιπα υλικά για το ρύζι:
1 1/2 ποτήρι ρύζι για πιλάφι
το ψαχνό από το βρασμένο κοτόπουλο, ψιλοκομμένο
3 ποτήρια του νερού ζωμό, από το κοτόπουλο που βράσαμε
1/2 πιπεριά πράσινη & 1/2 κόκκινη πιπεριά, κομμένες σε κυβάκια
1 μέτριο κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
1/2 φλυτζάνι ασπρισμένα αμύγδαλα, χοντροκομμένα
1/4 φλυτζανιού κουκουνάρι
1 γεμάτη κουταλιά της σούπας μαύρες σταφίδες (προαιρετικά)
φρεσκοτριμμένο πιπέρι
λίγο αλάτι
2 κουταλιές της σούπας λάδι
λίγο λάδι για άλειμμα των φύλλων
4-5 φύλλα κρούστας

Εκτέλεση:
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε 3 ποτήρια ζωμό από το κοτόπουλο. Μόλις πάρει βράση, σβήνουμε το μάτι και ρίχνουμε μέσα το ρύζι. Ανακατεύουμε και το αφήνουμε μέχρι να πιεί όλο του το ζουμί και να γίνει σπυρωτό. Χρειάζεται περίπου 1 με 1 1/2 ώρα. Οταν ετοιμαστεί το ρύζι, βάζουμε σε ένα τηγάνι τις 2 κουταλιές λάδι και σωτάρουμε μέσα το κρεμμύδι και τις πιπεριές, τα αμύγδαλα και το κουκουνάρι. οταν είναι ετοιμα τα ρίχνουμε μέσα στο ρύζι και προσθέτουμε και το φρεσκοτριμμένο πιπέρι, τις σταφίδες και το ψιλοκομμένο κοτόπουλο. Δοκιμάζουμε για το αλάτι. Τώρα, παίρνουμε ένα πυρέξ ή ένα σκεύος για το φούρνο, το λαδώνουμε και στρώνουμε μέσα τα φύλλα, αλείφοντάς τα ένα-ένα με λάδι, ανοιχτά. Αδειάζουμε το μίγμα του ρυζιού και κλείνουμε από πάνω με τα φύλλα που εξέχουν. Λαδώνουμε και καταβρέχουμε με λίγο νεράκι. Το ψήνουμε στο φούρνο, στους 180 βαθμούς, μέχρι να ροδίσει καλά το φύλλο. Οταν είναι να το σερβίρουμε, το βγάζουμε από το σκεύος ανάποδα, σε μια πιατέλα.
Το πυρέξ που χρησιμοποίησα είναι οβάλ, 30x20 cm.
Το κοτόπουλο μπορούμε να το βράσουμε 1-2 μέρες νωρίτερα και απλά να το ζεστάνουμε την ημέρα που θέλουμε να φτιάξουμε το ρύζι. Καλό είναι να σερβιριστεί ζεστό. Αν το φτιάξετε, καλή επιτυχία να έχετε. Πάντως είναι πολύ όμορφο και νόστιμο, ειδικά όταν ανακατεύεται το τραγανιστό φύλλο με το ρύζι στο σερβίρισμα, του δίνει μια ξεχωριστή γεύση.









28 σχόλια:

  1. Κατερινιω
    μνιαμμμμμμμ
    και την κουλουρα της Κικιτσας που εφτιαξες σκεφτομαι να την φτιαξω
    αλλα και αυτο το μπελαλιδικο ρυζι πολυ μου αρεσε σαν ιδεα.
    Λατρευω το ρυζι και λεω τις γιορτες να το κανω.
    φιλακια πολλα και καλη βδομαδα και καλη ξεκουραση. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι ωραία πραγματάκια ετοίμασατε πάλι;
    Χρυσοχέρα σε όλα.
    Το ρύζι εντυπωσιακό σε εμφάνιση(είμαι σίγουρη και σε γεύση),για τραπέζι είναι τέλειο.
    Να βάζετε πιο συχνά συνταγές.

    Η κουρτίνα όνειρο.Τη φαντάζομαι να την φυσάει ένα καλοκαιρινό αεράκι και να κυματίζει ανάλαφρα.
    Μπράβο σας.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ομορφιές είναι...αυτές;
    Καλή εβδομάδα και σε σένα καλή μου Κατερίνα.
    Ξέρεις,αυτές οι μέρες πριν τις γιορτές,είναι πάντα γεμάτες με πολλές δουλειές του σπιτιού,υποχρεώσεων στην εργασία μας,στους δικούς μας ανθρώπους.Όλες στο τρέξιμο είμαστε,εγώ τουλάχιστον έτσι θυμάμαι τον εαυτό μου,από τότε που έκανα οικογένεια.
    Οι κουρτινούλες σου καταπληκτικές! Αυτή η ένωση του πλεκτού με το ύφασμα,ήταν η αιτία,που έμεινα μόνο στο πλεκτό.
    Όσο για το πιλαφάκι έκπληξη,θεωρώ ότι σε ένα γιορτινό τραπέζι,πηγαίνει θαυμάσια και φαίνεται να είναι είναι και εντυπωσιακό και νόστιμο!
    Εύχομαι να είσαι γερή και δυνατή,να προσφέρεις και να σου προσφέρουν τα καλύτερα....!
    Καλό βραδάκι!
    Λία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατερίνα,αυτές οι μέρες είναι μες στο τρέξιμο.
    Πάντως έφτιαξες υπέροχα πράγματα,όπως πάντα!Τι να πω για τις κουρτίνες-δεν έχω λόγια.Τώρα που βλέπω όλα αυτά τα καταπληκτικά χειροτεχνήματα,λυπάμαι που απέτρεπα τη μαμά μου να μου φτιάχνει-ευτυχώς έχω μερικά.
    Το ρύζι,μια άλλη πρόταση,εντυπωσιακή και νόστιμη με τα υλικά που περιέχει.
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια στα χεράκια σου! Και για τις κουρτίνες και για τα φαγητά. Φαίνονται πολύ λαχταριστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά, μόνο που τα διάβασα όλα αυτά που έκανες, κουράστηκα! Πώς τα καταφέρνεις? Οι κουρτίνες είναι φανταστικές, τυχερή αυτή που θα τις πάρει, θα το στολίσει τέλεια το σπίτι για τις γιορτές! Άντε, άραξε να ξεκουραστείς γιατί το δικαιούσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω μείνει άφωνη με τις κουρτίνες! Υπέροχες. Και απ' ό,τι κατάλαβα Κατερίνα, κάνεις δουλειές κατά παραγγελία! Είναι η κύρια ασχολία σου; Μπράβο! Πολύ όμορφες.
    Την κουλούρα μια χαρά την βλέπω και το ρύζι πρωτοτυπο. Μπράβο Κατερίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πανεμορφη η κουρτινα και με γεια στην οικογενεια που την απεκτησε .
    Το ρυζι πραγματικα πολυ εντυπωσιακο !Αξιζει να το δοκιμασω .
    Καλη σου ξεκουραση !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Αλίκη
    Να το φτιάξεις, είναι πολύ όμορφο. Εμένα με κατσάδιασαν γιατί δεν έφτιαξα παραπάνω.

    @lila
    Είναι όντως πολύ νόστιμο το ρύζι και πολύ "γιορτινό"! Καλό βράδυ.

    @Λιάντα
    Αυτές -και όχι μόνο- οι μέρες έχουν τρέξιμο πολύ. Αλλά υγεία να υπάρχει! Το πλεκτό δεν είναι δικό μου, εγώ κάνω το ένωμα και το κέντημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Ελένη
    Γειά σου Ελένη. Πολλές δεν τα θέλαμε, σε πιο νεαρή ηλικία. Με τα χρονια ήρθε και η αναγνώριση της αξίας των χειροτεχνημάτων.

    @Lena_zip
    Ευχαριστώ κορίτσι μου. Καλή εβδομάδα να έχεις.

    @Olive tree girl
    Μα οι περισσότερες μέρες μου είναι με τέτοιο τρέξιμο! Και όντως τυχερή αυτή που θα τις βάλει τις κουρτίνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Κική
    Η κύρια ασχολία μου είναι. Ξεκίνησε σαν χόμπυ πριν από 25 χρόνια κι όταν χρειάστηκε να εργασθώ και δεν μπορούσα να βγώ από το σπίτι, λόγω μικρών παιδιών, έγινε το χόμπυ εργασία- τα τελευταία 18 περίπου χρόνια! Και αυτές οι κουρτίνες είναι από τα τελείως απλά πράγματα.

    @Αναστασία
    Τυχερη η οικογένεια, καινούριες κουρτίνες για τα Χριστούγεννα! Το ρύζι αν θές δοκίμασέ το, είναι πολύ νόστιμο. Και στην πράξη είναι λιγότερο μπελαλίδικο απ'όσο φαίνεται όταν το διαβάζεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι χειροποίητες κουρτίνες σου φοβερές!! Δημιουργία όνομα και πράγμα , όλο κάτι φτιάχνεις !!
    Έχω στην κουζίνα μου χειροποίητα κουρτινάκια πλεγμένα από τα χέρια της πεθερούλας μου !!
    Για να είμαι ειλικρινής το ρυζάκι μ αρέσει, αλλά δεν αρέσει στα παιδιά μου, άσε που είναι και μπελαλίδικο, οπότε , άστο καλύτερα !!
    Καλή βδομάδα και φιλιάαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πρωτα απο ολα γεια στα χερια σου.
    Να ειναι τυχερο και ευτιχισμενο το σπιτι που θα τις βαλει.

    Το ρυζι σου ειναι θεικο δεν το εχω ξαναδει ετσι σερβιρισμενο.

    Μηπως να ερθει και απο εδω η κοπελα για το σιδερο; μεχρι να μεγαλωσει η δικια μου μωρε;!
    ε! μερες που ειναι μπορω κι εγω να ονειρευομαι......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Αθηνά
    Πάντα τα χειροποίητα πράγματα έχουν άλλη γοητεία, οσο κι αν μερικοι -ειδικά τέτοιου είδους εργόχειρα- τα θεωρούν λίγο ξεπερασμένα.

    @Πουαντερί
    Η συνταγή για το ρύζι είναι πολίτικη. Και απ'ο,τι ξέρουμε, η μαγειρική στην πόλη είναι από τις καλύτερες. Οσο για την κοπελιά, νο νο νο! Δεν τη δανείζουμε! χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κατερίνα έτσι όπως σε βλέπω πρέπει να τρέχεις σαν τον Βέγγο. Δεν πρέπει να σταματάς καθόλου και είσαι και σαν την καλή χαρά . Εύχομαι πάντα να είσαι έτσι και να φτιάχνεις όλα αυτά τα υπέροχα!!
    Και μια ερώτηση είπες για λαϊκή της Δευτέρας και η Dorothy σε κάποιο post είχε μιλήσει για τη σχολή του δήμου Νικαίας. Είσαι Νικαιώτισσα;; Εγώ γεννήθηκα και έζησα στη Νίκαια 30 χρόνια. Έχει γούστο να είμασταν κοντογειτόνισσες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Nα, εγώ τώρα αυτά βλέπω και νοιώθω τελείως άχρηστη!!
    Μα πως τα πρόλαβες όλα αυτά, και τα έκανες και τέλεια μάλιστα!!
    Ολα υπέροχα, με εντυπωσίασε περισσότερο απ 'όλα το ρύζι, θα προσπαθήσω να το κάνω για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
    Και πάλι γεια στα χεράκια σου:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γεια στα χέρια σου για όλα! Η κουλούρα είναι πειρασμός και ό,τι πρέπει για τα Χριστούγεννα.

    Η κουρτίνα φαίνεται πολύ ωραία. Ψάχνω ένα σχέδιο για την πόρτα της εισόδου της αδερφής μου, δυο κουρτινάκια-τζαμάκια και φεγγίτης, (κατάλαβες, παραδοσιακή πόρτα στο νησί). Εννοείται θα την φτιάξει η μάνα μου γιατί εγώ δεν έχω ιδέα από κοφτό!!! Από πού βρίσκεις σχέδια; Υπάρχει καμιά διεύθυνση στο ίντερνετ, γιατί τα ΠΡΑΚΤΙΚΗ και τα ΕΚΕΙΝΗ τα εξαντλήσαμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Margo
    Τον Βέγγο δε νομίζω να τον έχω φτάσει ακόμα! Εχω ακόμα κάτι μικρά περιθώρια.Νίκαια ναι, στη Νεάπολη. Εσύ σε ποιά περιοχή?

    @Ελενα
    Κανένας δεν είναι άχρηστος Ελενα. Ο καθένας φτιάχνει αυτά που ξέρει και μπορεί.Σκοπός είναι να κάνεις κάτι και να μην κάθεσαι με σταυρωμένα χέρια, που έλεγε και η γιαγιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Twinkle
    Τα σχέδια, μέχρι και πριν δυο χρόνια, τα έβρισκα στο "Εκείνη" και στην "Πρακτική" και τώρα στην "Αλέξια", αλλά δεν ξέρω τι περιοδικά έχεις εσύ (ποιας χρονολογίας) γιατί εγώ έχω από αρχές του '80 περιοδικά. Τα αγόραζα συστηματικά τότε και μέσα υπήρχαν ωραιότατα σχέδια. Μπορείς, επίσης, να πάρεις επιμέρους τμήματα σχεδίων και να φτιάξεις ένα δικό σου. Εχω κεντήσει πάρα πολλά και ειδικά κοφτά με αυτό τον τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αικατερινη μου χρυσοχερα μου!
    Καλα ε!!!!
    θΕΊΚΑ ΟΛΑ.
    Καλοταξιδεμενη η κουρτινα!Μπραβο για το γουστο της δημιουργου μα και της κυριας που θα την κρεμασει.
    Ολα οσα ειναι χειροποιητα ειναι υπεροχααααα!!!!Μ αρεσουν παρα πολυ τα σπιτια με τετοια εργα τεχνης στα παραθυρα!
    Το ρυζι σου το υιοθέτησα!

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κατερίνα μου έμενα λίγο πιο πάνω από τη Λαοδικείας. Τώρα το σπίτι μας είναι στον Κορυδαλλό, όλοι γειτονικοί δήμοι. Όταν θα ξανάρθω Πειραιά θα φροντίσω να σε δω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ομορφιές!!!:)))

    Η κουρτίνα είναι όνειρο και το φαγητό λιγουρευτικότατο!!!

    Καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σημειώνω τη συνταγή για το τυλιχτό ρύζι… Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και φαντάζομαι ότι και η γεύση θα είναι εξαιρετική! Μπορεί να το κάνω μέσα στις γιορτές… Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @Faraona
    Κι εμένα μ'αρέσουν τα χειροποίητα. Μου αρέσει το σπίτι να είναι "ντυμένο"!

    @Margo
    Κοντογειτόνισσες είμαστε τελικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @Ολγα
    Να σου πώ, έτσι όπως το βλέπω στη φωτογραφία λέω "να'χα τώρα μια κουταλίτσα!". Καλό σου βράδυ.

    @Άσπα
    Οσο ωραία είναι η εμφάνισή του, τόσο νόστιμο είναι και το εσωτερικό του. Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ποποποπο!!!!!!!!!!! Αυτό με το κοτόπουλο και το ρύζι..... κόλαση!! Α πα πα... πρέπει να κόψω τις νυχτερινές μου επισκέψεις εδώ... πάντα με λιγούρες φεύγω!
    Οι κουρτίνες σου θεϊκές! Έχω μούρλα με τις κουρτίνες... όπου βρω ευκαιρία παίρνω! Δίνουν χάρη στο σπίτι, το ομορφαίνουν αμέσως!!!
    Δημιουργία μου καλό βράδυ να έχουμε!!! Φιλάκια πολλά!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. εεεεπ!
    ΠΑΡΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΗΚΕς ΜΟΥ ΦΑΊΝΕΤΑΙ......
    τι κανεις; καλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @Ειρήνη
    Κι εγώ όταν το σπίτι δεν έχει κουρτίνες, Ειρήνη, νομίζω ότι είναι άδειο!

    @Πουαντερί
    Δεν φταίω εγώ! Ο σκληρός δίσκος φταίει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή