Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2008

Χειμώνιασε!

Καλησπέρα σας! Τι μου κάνετε, πως είστε τώρα που -δειλά δειλά- άρχισε να μας επισκέπτεται και ο Χειμώνας? Εγώ πάντως το σπίτι το έστρωσα, ανάψαμε λίγο και το καλοριφέρ να τραβήξει την υγρασία, γιατί τα κοκαλάκια μας είναι λιγουλάκι ευαίσθητα! Και μιας και σήμερα ο καιρός ήταν βροχερός, είχαμε και καλή διάθεση παρά την συννεφιά, εκτός από το φαγητό μας (γαλοπούλα ψημένη στη λαδόκολλα, με μανέστρα αρωματισμένη με λεμόνι για συνοδευτικό) ψήσαμε και σπιτικό ψωμάκι.


Η μανέστρα είναι απλή συνταγή, αλλά πολύ γευστική και λίγο διαφορετική από τους συνηθισμένους τρόπους που την μαγειρεύουμε. Επίσης, ταιριάζει πολύ με ψητά ή λεμονάτα κρεατικά!



Θα χρειαστείτε:

1 ποτήρι νερού μανέστρα
2 κουτ. σούπας λάδι
1 μέτριο κρεμμύδι, κομμένο σε κυβάκια
1 κόκκινη και 1 πράσινη πιπεριά κομμένη σε κύβους
1/2 κουτ. γλυκού ανάμικτα πιπέρια κοπανισμένα
1 λεμόνι (το ξύσμα και τον χυμό του)
1 κουτ. γλυκού ρίγανη (ή 1 κουτ. γλυκού αποξηραμένα μυρωδικά)
1 ποτήρι νερού ζεστό ζωμό από κοτόπουλο
1 1/2 - 2 ποτήρια (περίπου) ζεστό νερό
λίγο αλάτι
τυρί τριμμένο

Εκτέλεση:

Σε αντικολλητικό τηγάνι, βάζουμε το λάδι και σωτάρουμε το κρεμμύδι, τις πιπεριές και την μανέστρα. Αδειάζουμε τη μανέστρα σε μικρό ταψάκι και ρίχνουμε μέσα τα μυρωδικά, το πιπέρι, το λεμόνι (χυμό και ξύσμα), τον ζωμό και το 1 1/2 ποτήρι νερό. Φουρνίζουμε στους 200 βαθμούς. Αν χρειαστεί προσθέτουμε λίγο ακόμη νερό και το αλάτι. Η μανέστρα στο τέλος πρέπει να είναι σπειρωτή και μελωμένη. Θέλει ψήσιμο 20'-30' περίπου. Οταν είναι έτοιμη, ρίχνουμε τριμμένο τυράκι και πιπέρι μαύρο. Καλή μας όρεξη!

19 σχόλια:

  1. Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στο μπλογκ σου! Χαίρομαι σα παιδί με αυτές τις γιορτές. Κι ας μου βγαίνει ο πάτος με τις δουλειές, τα στολίσματα, τα μαγειρέματα, τον κόσμο. Αλλά μ'αρέσει!

    Τη μανέστρα σου θα τη δοκιμάσω σύντομα!

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κρυώσατε κι εσείς Κατερίνα;Εμείς έχουμε ανάψει καλοριφέρ από τις αρχές Οκτωβρίου.
    Το ψωμάκι λαχταριστό,η μανέστρα μια καινούρια ιδέα.Θα την φτιάξω κάποια στιγμή,είναι ιδιαίτερη πέρα από τα συνιθισμένα.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μανέστρα είναι το κριθαράκι ? Μου αρέσει πολύ και θα δοκιμάσω την συνταγή σου .Πολύ όμορφη και η
    παρουσίαση του ψωμιού .
    Αντε καλό μας χειμώνα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αυτη τη συνταγη θα τη δειξω στη μαμα μου...το ψωμακι πως το κανεις?η μαμα μου κανει δικο της και γινεται τελειο!!!
    απ οτι βλεπεις ολο για τη μαμα μου λεω.θα τησ πω να ανοιξει μπλογκ χαχα!!!καλο βραδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αυτη τη συνταγη θα τη δειξω στη μαμα μου...το ψωμακι πως το κανεις?η μαμα μου κανει δικο της και γινεται τελειο!!!
    απ οτι βλεπεις ολο για τη μαμα μου λεω.θα τησ πω να ανοιξει μπλογκ χαχα!!!καλο βραδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλέ με λίγωσες με το ψωμί σου .. μόλις ανέβηκα απο το εργαστήριο μου ψώφια στη κούραση και έφαγα ένα αγουράκι και μισό σάντουιτς με κοτόπουλο , μαρούλι,ντομάτα , αγγουράκι ,λίγη μαγιονέζακαι σε μαύρο ψωμί .Το μεσημέρι έκανα φακές και όλοι τους ..λακίσανε οι αφιλότιμοι.Αχ! μου έφερες εικόνες για Χριστούγεννα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εκτός από πεντανόστιμη, έχει και φωτογένεια η άτιμη η μανεστρούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τί θα γίνει κυρία Δημιουργία με σας; Αφού ξέρετε ότι είμαστε λίγο επιρρεπής στο φαγητό... γιατί μας βασανίζεται;!!!! Και δεν φτάνει που μας το λέτε... βάζετε και φωτογραφία!!!!!!
    Έλεος!!! Είναι μεσάνυχτα... και μου τρέχουν τα σάλια!!!!
    Μανέστρα.... με γαλοπούλα....;;;;;;;;
    Πόπο... θέε μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ανασαιμιά
    Αμ εγώ να δείς πως σκέφτομαι ότι θα μου βγει ο πάτος! Αλλά κάνω ότι δεν καταλαβαίνω...

    @Ελένη
    Μας έπιασε κι εμάς το κρύο Ελένη! Η μανέστρα όντως είναι διαφορετική γεύση.

    @Αναστασία
    Ναι, το κριθαράκι είναι. Καλό Χειμώνα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @παπαρούνα
    Ζεστό-ζεστό να είναι το ψωμάκι και πάντα καλοδεχούμενο είναι...σε όλες του τις εκδοχές!

    @Αχτίδα
    Στις φακές λίγο- πολύ όλοι λακίζουν! Οσο για το ψωμί, ένα θα σου πώ: το βράδυ κόντεψε να μην το βρεί!

    @παπούτσια της Dorothy
    είδες? Ολο πόζες είναι η άτιμη η μανέστρα!

    @Ειρήνη
    Δεν φταίω εγώ Ειρήνη μου! Αλλά τι να κάνουμε, πρέπει να μαγειρέψουμε! Αυτή τη στιγμή και εμείς από τις φωτογραφίες τα βλέπουμε. Εξαφανίστηκαν και έχουν μείνει μόνο τα φωτογραφικά ντοκουμέντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το ψωμί μου έσπασε τη μύτη!!!

    Και η μανέστρα φαίνεται καλή, θα υποκύψω στη δοκιμή...

    Α, και τα σκουφάκια γλύκα... Μπράβο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τη μανέστρα την κάνω κι εγώ κάπως έτσι όταν δεν είναι με κρέας.
    Το ψωμί φαίνεται σούπερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @twinkle
    Κόψε και πάρε, μην ντρέπεσαι!

    @kiki
    Το ψωμί ήταν σούπερ... Τώρα πλέον μόνο στη φωτογραφία υπάρχει! Οσο για τη μανέστρα, όντως και χωρίς κρέας είναι φοβερή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. απο το ψωμι σου εφαγα αλλά μιας και ειμαστε οικογενεια MISKO την μανεστρα σου την πηραμε ολη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ωραία η συνταγή της μανέστρας ακούγεται!
    Λέω να την κάνω... μετά τα Χριστούγεννα, όμως! Προς το παρόν νηστίσιμα...

    Μου αρέσει πάρα πολύ η Χριστουγεννιάτικη όψη του μπλογκ σου!

    Κι εγώ ασχολούμαι με τις κατασκευές! Αν έχεις καμία καλή ιδέα για το μπαζάρ που οργανώνω στο σχολείο μου τα Χριστούγεννα, σφύρα τη...

    Φιλιάαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα σας.
    Πολύ όμορφη και ζεστή η ατμόσφαιρα στο ιστολόγιο σας.Λες και μπαίνεις σε σπίτι και είναι και το τραπέζι στρωμένο .Θα "κλέψω" τις συνταγές σας,ήδη σκέφτομαι να κάνω το μελένιο κέικ.Όταν το κάνω θα σας πω εντυπώσεις.
    Να είστε καλά.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Πουαντερί
    Χαλάλι σου! Δεν σ'έχω για ένα πιάτο μανέστρα?!? Αλλά να δώσεις και στην Μιλού, όχι μόνο να βλέπει!

    @Flora
    Γίνεται και νηστίσιμη: Αντί για κοτόπζουμο βάζεις ζωμό λαχανικών και αντί για τυρί σκέτο πιπεράκι. Οσο για το Μπαζάρ, όλο και κάτι θα σκεφτώ!

    @lila
    Είσαι καλοδεχούμενη στο σπίτι! Μπές και πάρε ό,τι σου αρέσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είσαι τόσο ζεστός και δημιουργικός άνθρωπος!!! Μπορώ να σε φανταστώ μαζί με άλλες κοπέλες της παρέας σε μία συνάντηση-έκθεση. Θα ξεχειλίζει από αγάπη χαρά και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Margo
    Καλωσόρισες Margo! Σε ευχαριστώ για τα ζεστά σου λόγια. Οντως θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον μια συνάντηση - έκθεση με άλλες κοπέλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή